A The Making of Original Dungeons and Dragons nem csupán egy könyv; inkább egy portál az időben, amely visszarepít minket az 1970-es évekbe, hogy megtapasztaljuk, hogyan született meg a legnépszerűbb szerepjáték, a Dungeons and Dragons. A Wizards of the Coast csapatának mélyreható kutatása és részletes narrációja révén ez a könyv mélyebbre ás, mint bármely más mű az előtte álló, legendás játék születésének és fejlődésének történetében.

A könyv alapja számos forrás, köztük interjúk, levéltári dokumentumok és más első kézből származó források lehetnek. Ahogy Michael Witwer, a Empire of Imagination: Gary Gygax and the Birth of Dungeons & Dragons, a  Gary Gygax életét feldolgozó könyvénél, széles körű kutatást folytattak a Dungeons and Dragons korai történetében. A felkutatott  interjúk, valamint a kutatási anyagok, segített neki feltárni a játék kezdeti terveit, ötleteit és azoknak a körülményeknek a részleteit, amelyekben a játék először megjelent.

A könyv részletesen bemutatja azokat az embereket, akik kulcsszerepet játszottak a Dungeons and Dragons megalkotásában és elterjesztésében, mint például Gary Gygax és Dave Arneson. Alaposan kutatások előzték meg a The Making of Original Dungeons and Dragons megírását,  a könyvben szereplők életéről és munkásságáról, hogy bemutathassák, hogyan alakult ki a játék alapja és hogyan történt az ötletek áramlása közöttük.

Az ilyen jellegű könyvek létrejöttének további forrásai lehetnek a korabeli sajtócikkek, magazinok és más publikációk, amelyek bemutatták a Dungeons and Dragons megjelenését és fejlődését az idők folyamán. Ezek a források segíthetnek abban, hogy a könyv még teljesebb képet adjon a játék kezdeti fogadtatásáról és annak hatásáról a kultúrára és a játékiparra.

A könyv részletesen elemzi a Dungeons and Dragons létrehozásának folyamatát, beleértve azokat az ötleteket, amelyek inspirálták, és azokat a kihívásokat, amelyekkel az alkotóknak szembe kellett nézniük a játék fejlesztése során. Behatóan kutatták azokat a kreatív folyamatokat és döntéseket, amelyek lehetővé tették a játék megszületését, és megpróbálták rekonstruálni azt a környezetet, amelyben ezek a döntések megszülettek.

Végül, a könyv valószínűleg érdekes összehasonlításokat kínál más, hasonló témájú könyvekkel, például a Dungeons and Dragons 40. évi jubileumi könyvvel és az Art of Arcana-val. Ezek az összehasonlítások segíthetnek abban, hogy a olvasók jobban megértsék a Dungeons and Dragons megalkotásának és hatásának különböző aspektusait, és felismerjék a különbségeket és hasonlóságokat a különböző művek között.