The-Deck-of-Many-Things-1-980x490

A Deck of Many Things: Túl a Hype-on és a Lufikon

Az eddigi legérdekesebb Dungeons & Dragons 5e kiadvány

Ha hallottál már a „Deck of Many Things„-ről, akkor érdemes megvenned ezt a kiadványt, ha nem, akkor pedig még inkább. Nem tagadom, nem hibátlan: vannak olyan oldalak, melyekre kár volt papírt pazarolni, és vannak részek, ahol úgy érzem, a hype egyszerűen lufi. Ennek ellenére a többi része bőven megéri az árat. Mind kezdő, mind haladó DM-eknek ajánlott, de a játékosok számára is hasznos, ha terveznek DM-ként kipróbálni magukat.

A hosszabb kifejtés: A Csúf, a Torz és a Szerethető, és a ‘de minek?’

Deck of Many Things

Első rész: 1-5. fejezet, a Csúf. Kezdjük a lufikkal, hogy később őszintén örülhessünk az összes többi jó dolognak. A lufi az, ami kívülről impozáns, cuki, esetleg izgalmasnak is tűnhet, de a lényege, hogy belül üres. Az első fejezet egy viszonylag érdekes leírás a „Deck of Many Things” történetéről a különböző kiadásokban. Ha érdekel a témakör, olvasd el, engem személy szerint hidegen hagyott. A második fejezetben a kártyák használatáról van szó, és arról, hogy hogyan építhetők be a kampányba. Itt vannak hasznos információk, de sokkal többet vártam volna. Egy egész oldal Astariáról szól, aki nem igazán érdekes. Az igazán hasznos rész, hogy tippeket adnak a pakli variálásához, a kártyák egyenkénti varázstárgyként való használatához, de ezen a ponton mélyebbre is mehettek volna. A 3.-4. fejezetek elvileg nagyon érdekesek lehetnének, de úgy érzem, ugyanazt a hibát követték el, mint a „Spelljammer” esetében. Olyan ötleteket vetnek fel, amikkel aztán nem kezdenek semmit. Például, hogy a paklit az utazások megtervezésére használhatod, de nem adnak konkrét útmutatást, hogy hogyan tegyed ezt meg.

Aztán jön az 5. fejezet, ahol végre elérkezünk a 22 varázstárgyhoz, amik igazi fantáziát mutatnak. Bár Chris Perkins ismét túlságosan közel került a kiadványhoz, ami némi zavaró elemet hozott a játékba.

6-9. fejezet, a Torz. Itt már javul a helyzet. Elméletileg a játékoskarakterek gyártásáról és a karakterosztályok kategorizálásáról van szó. Kapunk néhány hasznos varázstárgyat, de a „Heroes of Destiny” rész feleslegesnek tűnik. Viszont vannak nagyszerű ötletek, mint a Rogue fejezetben a statblockok és az NPC-kkel kapcsolatos ötletek, a Sage fejezetben három új varázslat és további paklik, a Fates a rövid távú áldásokról szól, a Knight pedig tippeket ad arra, hogyan használhatod az extra NPC-t a narratíva elősegítésére.

The-Deck-of-Many-Things-alt-cover

A 10-21. fejezet a Szerethető. Itt jön a jutalom a kitartásért. Kapunk három szervezetet, amiket bárhova be lehet építeni, egy One-shot kalandmodult, egy elképesztően érdekes űrben repülő börtönt a Donjon képében, és még sorolhatnám. Ezek a kampányt igazán felborító lapok miatt kerülnek ide.

A 22. fejezet a ‘Na de minek?’. Itt van egyetlen ok, amiért ezt a fejezetet kiemelem: 2023-ban egy DM-eknek szánt izgalmas kiadványba erőltetik bele a diverzitást, ami szerintem nem helyénvaló. Az SJW mozgalomra alapozni egy értelmiségieknek szánt termék marketingjét nem tartom jó ötletnek.

Összegzés: Érdemes-e megvenni?

Összességében ez a kiadvány nagyszerű, a hibái ellenére is. Bár az elemzésben talán a rosszakat részleteztem jobban, fontos látni, hogy a kiadvány döntő része hasznos és minőségi tartalommal bír, és a top3-ban van a 5e supplementek között. A fizikális verzió megérkezése után biztosan használni fogom mindkét futó kampányomban. Köszönöm, hogy elolvastad!

A bejegyzés Tóth Tamás Facebook írása alapján készült.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *